Заміна ременя ГРМ

Навіщо потрібен ремінь ГРМ?

Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) забезпечує гнучке з’єднання між розподілвалом і коленвалом, а також відкриття та закриття клапанів синхронно з дією поршнів. Його робота в тому, щоб повертати распредвал зі швидкістю, точно дорівнює половині швидкості обороту коленвала.

Надійність ременя двигуна важлива там, де поршні і клапана знаходяться в одному блоці. У них поршні і клапана ділять один простір, але завдяки ременю вони ніколи не зустрічаються один з одним. Коли він рветься, поршень вдаряє у відкритий клапан і гніт його, в результаті потрібно дорогий ремонт. Відзначимо, що таке буває не на всіх машинах. Деякі виробники роблять в порушених спеціальні поглиблення. При обриві ременя мотора – клапана і поршні не зустрінуться один з одним, тобто не буде потрібно серйозний ремонт.

Періодичність заміни

На багатьох сучасних машинах при обриві ременя ГРМ гніт клапана і потрібно не дешевий ремонт, тому що буде потрібно замінити більшість деталей мотора. Тому стежте за візуальним станом. Це можна зробити, якщо зняти кришку, яка його захищає або підтвердити статус через спеціальне оглядове віконце. Як це зробити можна дізнатися з інструкції по експлуатації автомобіля.

Періодичність заміни залежить від конкретної марки автомобіля, що можна дізнатися з технічної документації. Багато майстрів рекомендують міняти ремінь при пробігу автомобіля 60-100 000 кілометрів. Якщо не знаєте, коли в останній раз він змінювався або змінювався чи, то слід його уважно оглянути на знос. Якщо він зносився, то буде видно сліди зносу у вигляді мікро-тріщин на корпусі.

Виробники вказують термін заміни ГРМ при пробігу понад 150 000 км. Дилери, навпаки, вимагають скоротити термін до 90 – 100 000 кілометрів через важких умов експлуатації. Наприклад, Mitsubishi офіційно вимагає міняти ГРМ на автомобілях Мітцубісі Л200 при пробігу 180 000 км. Але багато автолюбителів роблять в інтервалі від 100 до 120 000 км пробігу. Виходить перестраховка від передчасного обриву.

Не думайте, що якщо на ремені з’явилися мікро-тріщини – він відразу обірветься. Це не так, всередині він має металеву основу, тому що складається з тонких металевих прутів. Це зроблено, щоб він міг багаторазово утримувати ударні навантаження і працювати тривалий час. Він може ослабнути, що позначиться негативно на динаміці машини – – двигун буде працювати гучніше, погано заводиться. Це перші ознаки зносу.

Зазвичай авто виробники рекомендують разом з заміною зубчастого ременя одночасно міняти ролики, натяжители і помпу (водяний насос). Трудомісткість і вартість виконання робіт окремо досить висока, до того ж знос деталей часто не видно. Тому розумніше поміняти все відразу, до того ж виробники випускають спеціальні комплекти: ремінь + ролики ГРМ.

Для деяких автомобілів існують ремені двигуна з посиленим металевим кордом. Вони служать на 30 відсотків довше звичайного. Рекомендую також поміняти всі приводні ремені (генератора, кондиціонера) і помпу, у якій термін служби порівняємо з терміном служби ременя ГРМ.